הדברת טרמיטים באופן עצמאי – איך להיפטר מטרמיטים ללא קידוחים?

ישנם שבעה סוגים של טרמיטים בישראל, הם דומים לשילוב של נמלים בשילוב עם תיקנים רק בקטן.תחילה הם נראים כמו נמלים חיוורות עם מחושים יש כאלו שיראו בהם כתולעים לבנות מוזרות, ישנם טרמיטים שצבעם חום אדמדם עד חום שחור, ישנן נמלים אדומות וזה גם מקשה גם על הבעיה להבדיל בין הטרמיטים לנמלים. כשהם צעירים יותר אין להם כנפיים והן ללא עיניים, כשהם גדלים צומחות להם הכנפיים והם מתחילים לראות. לרוב הטרמיטים חיים באדמה כמו נמלים ואינם יוצאים הרבה לאוויר החופשי, כי אז הם לא ישרדו.

המלך והמלכה הם השליטים של המושבה ומדי כמה ימים הם נודדים להזדווג ולקונן וכך נוספים עוד פריטים לקבוצה. ישנםTermites2טרמיטים שהם החיילים השומרים על המושבה ויש את הפועלים אשר עמלים לקיומה ולקיום המתיישבים. כל מושבה כזו יכולה לכלול שני מליון פריטים. בדונם אחד יכולות להופיע כמה מושבות, בין שלוש לארבע מושבות שכל אחת מהן מכילה המוני פריטים. כך שאם לשכן יש טרמיטים הדבר יכול להופיע גם אצלכם, כי הם מחפשים מזון כדי לגדול וככל שהם מחסלים יותר פרטי עץ ככה הם פושטים על שטח גדול יותר.

הטרמיטים יכולים להופיע גם בגינת הבית וגם בפנים הבית, ברהיטים, ברצפת פרקט, במשקופים, קירות גבס, קרטונים, נייר, קרשים, קליפה של עץ חי, דגמי עץ וכל מה הוא עץ מת ולחלחל על לפנים הקירות.

הטרמיטים לא עוקצים, אבל הם מטרד מאד גדול עבור רהיטי עץ וגינות מטופחות,Termites1 כיוון שהשקיית הגינה לעתים קרובות מביאה אותם אליה, כך שלמעשה קשה להיפטר מהם כי הם כל הזמן גדלים ומעצימים את המושבה. הטרמיטים יכולים לבנות את הקן שלהם לגובה, כך שהקן שלהם יכול להיות בתוך משקוף העץ שלכם בבית ואפילו לא תדעו מכך. הקן נבנה מחול והפרשות שטרמיטים מייצרים בעצמם היוצר חומר דביק מאד.

הטרמיטים יכולים לחסל רהיט עץ שלם מבפנים.

הדברה טובה נעשית, אך ורק כשהורגים את המלכה. כשהיא אינה עוד הטרמיטים האחרים עוזבים את המקום ומחפשים להם מקום התיישבות חדש.

אז איך נפטרים מטרמיטים?

  1. טרמיטים לא אוהבים עשן, אפשר להחדיר לקן שלהם עשן וזה יכול לסיים את קיום המושבה. זהירות לא לשרוף את המקום, שחלילה לא תפרוץ שריפה- את התהליך מבצעים בעשן מגז או באמצעות איוד, דבר נוסף,אם העשן יכול לא להיכנס אל הקן אז לא השגתם כלום- כל עוד המלכה לא חוסלה הדבר לא נעשה כמו שצריך. לפני התהליך צריך לאטום היטב את מקור הקן ולא לאפשר בריחה של גז.
  2. ניתן לרכוש חומר הדוחה טרמיטים כמו פליט צריך לרסס היטב את כל הקן, כי צריך לחסל את המלכה ולא רק לחסל כמה טרמיטים בודדים. לאחר מכן יש לסתום את החור היטב וכך הם לא יגיחו שנית.
  3. מדביר- הדברה יכולה לקחת כחצי מהיום, כי המדביר המקצועי צריך לחפש את מקום הקן והמושבה של הטרמיטים, הליך זה לוקח המון זמן, גם כאשר הוא מצא, עליו לעקר את השטח ולעתים לקדוח סביב כל הבית כדי להחדיר חומר המדביר את הטרמיטים. יש חומרי הדברה שניתן לשהות במחיצתם כאשר הם מופצים.
  4. ניתן לשים פיתיון מורעל וכאשר הטרמיטים אוספים אותם אל המושבה, החומר מתפזר בתוך הקן וממית את הסובבים בו, אך רק כשהמלכה אוכלת אותו ומתה כל המושבה מתרוקנת מטרמיטים.
  5. קיימים חומרים רעילים להדברת הטרמיטים אצל המדבירים, לפני ההליך הזה עליכם לסגור את כל האוכל במקומות סגורים כדי שהחומר לא ייתפס על האוכל.
  6. גם את רהיטי העץ יש להרחיק מהקירות כאשר מתבצעת ההדברה, כדי שהטרמיטים לא יתפסו אל מקור חדש.
  7. אם יש לכם עץ חי בגינה, עדיף שתצבעו את הגזע שלו, כי הצבע מרחיק אותם. צבע עץ או לקה יעשה את העבודה.
  8. גם שטיפת הבית עם מים ומלח בישול והוספת שמנים כמו שמן עץ התה, שמן לבנדר, שמן רוזמרין, שמן מנטה ושמן ציפורן לאחר השטיפה ירחיקו את הטרמיטים, חייבים לנקות היטב את כל הבית כולל פנלים ולרסס בחריצי המשקופים לפני כן.
  9. מריחת שמן מנועים של מכוניות גם כן מרחיק אותם מהעץ.

6 Comments

  • איציק אפריל 16, 2018 הגב

    שלום.
    לאחר שקראתי את המאמר לא הבנתי מה בדיוק אני צריך לעשות??? יש לי טרמיטים בבית משותף קוממה 6.

  • חיים יולי 29, 2018 הגב

    למי שיש טרמיטים בבית,
    פתרון זול להעלים אותם – ויעיל – תקנו חומצה בורית, זו אבקה לבנה שנראית כמו מלח, אפשר להזמין מאיביי בגרושים,
    נקראת BORIC ACID או BORAX באנגלית.
    אגב, בעבר היו משתמשים בבורית לעשות כביסה, וגם היום היא נמצאת בתוך אבקת הכביסה שלכם, וגם במרססים נגד חרקים.
    אתם ממיסים כוס בוראקס בתוך מים רותחים, מקררים ושופכים לתוך דלי עם צבע אקרילי לבן.
    מערבבים, ואז את צובעים את הקירות שאחריהם עומדים רהיטי עץ.
    גם את החלק האחורי של הרהיטים, אתם צריכים לצבוע שתיים שלוש שכבות צבע ארקרילי מעורבב עם בורקאס, וכשהטרמיטים ינסו להגיע לרהיט דרך הטיח, הם יאכלו את הצבע עם הרעל וזה ישתק אותם, חלקם יגיעו עם העץ הצבוע למלכה שלהם וגם ירעילו אותה.
    בדוק ומנוסה.
    בהצלחה למי שסובל מטרמיטים
    אפשר גם לעשות את אותו תהליך בתוך לכה לעץ על בסיס מים שקופה ולצבוע את העץ מהצד שסמוך לקיר, מובטח לכם שקט תעשייתי. ותגידו ביי ביי לטרמיטים.
    הבית שלי היה נגוע שנים ומאז שעשיתי את השיטה הזו, לא חזרו הטרמיטים כבר 6 שנים.
    לפני כן הייתי מביא מדביר שעשה לי חורים בבלטות אבל זה עזר לתקופה של פחות משנה.

  • חיים אוגוסט 19, 2018 הגב

    אם יש לי טרמיטים בבית בשני משקופים, מה אני צריך לעשות כרגע?

  • BOB נובמבר 12, 2018 הגב

    שלום למי שיכול לייעץ
    אני גר בדירת קרקע , גיליתי טרמיטים בקירות הבית . הם עשו נחילים בתוך הקיר , ומחוץ לקיר חומר אפרפר כנראה מההפרשות שלהם , הרטבתי עם אצטון ושרפתי . בחומר השרוף נראו טרמיטים מתים וביניהם גם המלכה שהיא יותר גדולה בגודל זבוב . לאחר מכן חפרתי בטיח לפי שביל הנחילים וסגרתי בטיח חדש . כעבור שבועיים התגלו נחילים חדשים מתחת לאזור שטופל קודם . איך עושים סוף למטרד הזה ?

  • גרישה נובמבר 13, 2019 הגב

    חיים,
    בבקשה לענות על 2 שאלות:
    1. איזה פרופורציה חומצה וצבע?
    2. באיזה תדירות לצבוע: כול שנה או כול פריט רהוט חד פעמי?
    תודה,
    גרישה

  • גרישה נובמבר 21, 2019 הגב

    חיים,
    האבתי את השיטה שלך.
    שאלות:
    האם זרקת רהוט נגוע בטרמיטים? או שהם מתו שם?
    האם טרמיטים עדיין לא חזרו?
    באיזה תדירות צבעת?
    מי ומאיפה למדת על שיטה זו?
    האם זה עוזר נגד כל סוגי טרמיטים?
    תודה,
    גרישה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *