ג'וקים בבית- איך להיפטר מתיקן גרמני ומתיקן אמריקאי?

בישראל יש שני סוגים עיקריים של ג'וקים, התיקן האמריקאי והתיקן הגרמני.

התיקן הגרמני:

אורכו של התיקן הוא 1.5 סנטימטרים, צבעו חום ג'ינג'י ותמיד תמצאו אותו במקומות הכי לא צפויים, יותר נכון הוא ימצא אתכם, מאחורי המקרר, מתחת למיטה, בארונות מטבח, מאחורי הספרייה, ברהיטי עץ, תנורים, מקומות אשר יש בהם אוכל פתוח כמו פיצוציות, במכשירי חשמל ואיפה לא? את התיקן הגרמני ניתן לראות בעיקר בחודשי הקיץ בהם הוא יוצא ממקום המסתור שלו.

התיקן הגרgerman cockroachמני רגיל לכל טמפרטורה ויכול להסתגל לכל מצב- רטיבות, יובש, חום וקור, מקום צר, סדקים וחריצים. לא סתם אומרים שהוא ישרוד את פצצת האטום.

כדי להיפטר מהתיקן הגרמני עליכם לאוורר מדי פעם, לנקות היטב גם במקומות המוסתרים כמו מאחורי המקרר וכדומה, לרסס במקומות אלו מדי פעם כדי שלא יחזרו שנית.

התיקן האמריקאי(ג'וקים אמריקאים):

אורכו 3 עד 5 סנטימטרים, הוא גדול יותר משאר הג'וקים, צבעו חום עד חום אדמדם, הוא חודר אל פנים הבית דרך צינורות הביוב. ניתן למצוא אותו בעיקר באמבטיה, בשירותים, בעליית הגג, במרתף במטבח ובכל מקום אשר שורה בו לחות. התיקן האמריקאי מעביר עימו מחלות בשל מחייתו המרובה בביבים.

כדי להיפטר מהתיקן האמריקאי עליכם לייבש מדי פעם את המקום הלח, לנקות היטב, לרסס לפחות פעם בשנה את מערכת הביוב והבורות בחצר הבית.

ישנו סוג נוסף שחי בישראל, שמו תיקן הבית שהוא בעל צבע חום עם פסים, לכן הוא נקרא גם תיקן הפסים, אורכו 3-5 סנטימטר והוא פחות נפוץ בבתים.

אטמו את פתחי הביוב ואת יציאות החשמל והמים, הרי שאין לנו שליטה על מה שקורה בתוך הפתחים האלה, לכן חשוב לסגור את הפתחים כדי שלא יבואו דרכם מזיקים.

חיות מחמד גם כן מביאות איתן ג'וקיamerican cockroachם, גידול ללא ניקיון סדיר ותמידי של האזורים בהן החיות אוהבות להיות יביא אליכם את האורחים הלא רצויים. שטפו היטב את הרצפה וגרפו את המים, שאבו את הספות ודאגו שהאזור יהיה כמה שיותר נקי גם לאחר השהות של חיית המחמד באותו אזור.

סדקים בקירות גבס ובנישות גבס יכולות להיות מקום נפלא לתיקנים, ודאו שאין בהם סדקים ואם יש רססו בין החריצים ואטמו אותם.

גם צמחייה מטפסת תביא עימה את הג'וקים שיטפסו ישירות אליכם הביתה, דאגו לגזום ולדלל אותה.

בדקו שאין ביצים במקומות אלו, כי ביצים עמידות נגד ריסוס, לכן יש למחוץ אותן היטב כדי שלא יבקעו משם עוד תיקנים. את הביצים בדרך כלל ניתן למצוא במקומות כמו ארונות ומקומות חשוכים המוסתרים מעיננו.

ג'ל נגד ג'וקים

ישנן גם סוגי הדברות אצל המדבירים כאשר הם משתמשים בג'ל למניעת מקקים אשר הם אוכלים את הג'ל ומתים מכך.

שיטה נוספת היא לשים מעט חומר רעיל על אוכל, התיקן אוכל את האוכל ומת מכך, תיקן אחר בא, אוכל את התיקן המת ומת גם כן מהרעל וכך הלאה עד אשר יש לכם מלאי של גופות תיקנים בבית.

 

קיימת הדברה אורגנית שלא צריך לעזוב את הבית עבורה והמדביר אינו חובש מסכה,הדברה ביולוגית והדברה כימית. כמה ימים אחרי הריסוס יש לשטוף היטב את מקום הריסוס, בדרך כלל זה יעשה על פנלים התוחמים את קירות הבית.

No Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *