חברת הבנג רכשה 51% מחברת ההדברה סטוקטון- שווי העסקה 176 מליון דולר

חברת Hebang הסינית רכשה 51 אחוזים ממניות חברת ההדברה סטוקטון המומחית לאגרוכימיה שפיתחה את החומר Timorex Gold שהוא חומר הדברה ירוק העשוי מתמציות צמחים ותפקידו להשמיד, לקטול ולמנוע פטרת ומזיקים נוספים. הדבר מועיל לחקלאות ולגידול של קפה, בננות אורז, עגבניות וכדומה. imagesהמוצר נמכר ומשגשג בכ-20 מדינות בעולם וכעת קיבלה החברה רישיון למכירת המוצר גם בארצות הברית.

כיוון שהמוצר עושה חיל וחברת סטוקטון טובה במה שהיא עושה ובפיתוחיה, החליטה חברת הבנג לרכוש חלק נכבד מהמניות של סטוקטון. זו הפעם הראשונה בה חברת הבנג עושה עסקה שכזו מחוץ לגבולות סין.

החברה הסינית נסחרת בבורסה של שנחאי לפי שווי של 3.6 מיליארד דולר והיא עצמה עוסקת בתחום האגרוכימיה.

המהלך בין השתיים מוביל את העולם לעידוד הדברה ירוקה על פני ההדברה הכימית ולמעשה התעצמות שתי החברות מביאה לתוצאה של עולם חדש בתחום ההדברה. ההשקעה של החברה הסינית אמורה לגרום לפריחת סטוקטון ולהמשך ייצור מוצרים שכאלו וכן להמשיך ולשווק לעולם עוד חומרים ירוקים. כיום לחברה יש למעלה מ-100 מוצרים פעילים וההשקעה בה אמורה לגרום לפיתוח ומחקר נוספים בהם החברה עוסקת עם גורמים מהארץ ומהעולם.

חברת סטוקטון תמשיך להתנהל כפי שהיא היום ללא כל התערבות גורם זר,כיום סטוקטון מעסיקה 115 עובדים האמונים על המוצרים ופיתוחם, רק שהיושב ראש יהיה הה זנגנג לאחר ההשקעה, שכן לפי הרגולציה הסינית 90 ימים לוקחים לסגירת העסקה.

החברה הסינית כנראה בונה על כרטיס כניסה לשוק האמריקאי ובזכות סטוקטון היא משיגה אותו, גם במחקר ובפיתוח וגם בסחר מול אמריקה.
מי שהובילו את סגירת העסקה מול הבנג הסינית היו סמנכ"ל הכספים והתפעול גיא אליצור , עורכת הדין ורואת החשבון אסתר קורן ממשרד גרוס,קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות', גואי שבות מרינברג-טראוריג וכל הצוות המשפטי של הבנג.

No Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *