האם עכבישים עוקצים ואיך להיפטר מעכבישים?

sp2העכבישים הם פרוקי רגלים- העכבישים לא חרקים! בעלי 8 רגליים, ללא כנפיים והם בנויים משתי יחידות האחת היא כשהראש והחזה מחוברים יחד עם הרגליים והיחידה השנייה היא הבטן, בניגוד לחרקים.

העכבישים לא רואים טוב הם מסתמכים על אור וחושך. העכבישים לא עוקצים הם נושכים. הם שותים מים על בסיס יומי, אך אינם יודעים לשחות.

עיקר מזונם של העכבישים הוא חרקים, זבובים, עש, יתושים ועוד. הם צדים את הטרף שלהם בעזרת קורי עכביש העשויים חלבון דביק וסמיך, אותם העכבישים טווים היישר מתוך איבר שנמצא בחלק התחתון של בטנו, הקורים משמשים את העכביש לא רק לציד אלה גם לטיפוס או לעטיפת הטרף כפקעת ולשימושיו הנוספים.

sp1קיימים כ-40,000 מיני עכבישים ברחבי העולם, הם מסתתרים בחורים ובמערות חשוכות ואינם מרבים להיחשף,רובם ארסיים, מתוכם רק 30 זנים קטלניים לבן האדם,אך העכבישים לא ימהרו גם לנשוך את בן האדם כי הוא אינו טרף, הם ינשכו רק ברגע שירגישו בסכנה אם נתפסו, בארץ קיימים כ-300 זנים והזן הארסי ביותר הוא אלמנה שחורה, שמה ניתן לה כי היא טורפת את בן זוגה לאחר קיום יחסים.

יש זנים שגרים רק במגורי אדם, כיוון שהדבר מביא להם מזון על בסיס קבוע, ומגורי האדם נוחים להם מבטבע, זנים אלה אינם מסוכנים בדרך כלל לאדם כי הוא לא הטרף שלהם ואין להם סיבה לנשוך אותו סתם כך.

דרכים להיפטר מעכבישים בבית:

1. רוב העכבישים ימצאו בפינות הבית כי שם נוח להם לטוות את הקורים שלהם. כדי להרחיק אותם היעזרו במים חמים, שמן מנטה וסבון נוזלי, ערבבו את כל החומרים יחד וטפטפו את הנוזל בפינות הבית ובמקומות חשוכים כמו מאחורי הארון למשל.

2. שאבו מדי פעם את הבית, העכבישים מסתתרים גם בשטיחים ובספות, דאגו לשאוב טוב עם הפיה הצרה.

3. אטמו את הסדקים והחורים בקירות כדי שהעכביש לא יעבור בו או ילון בתוכו.

4. דאגו לסדר וניקיון של הבית על בסיס שוטף, הדבר ימנע מחרקים אחרים לבוא וכך גם מהעכבישים, דבר נוסף הסדר לא משאיר להם מקום להסתתר, באי סדר יש להם המון אופציות למחבוא ומסתור.

5.  מזונם של העכבישים הוא מה שמביא אותם אליכם הביתה, דאגו שהאשפה תהיה מחוץ לבית, כדי שהדבר לא יביא חרקים נוספים.

6. ריח של לימון דוחה את העכבישים, מרחו לימון על עדן החלון ופינותיו או השאירו חצי לימון שכבר עשיתם בו שימוש.

7. ריח האקליפטוס גם כן מבריח אותם ודוחה אותם, שימו תמצית של שמן אקליפטוס בפינות הבית או שימו מעט מהנוזל בדלי השטיפה של הבית ושטפו את הרצפה איתו. גם עלי אקליפטוס במקומות סגורים כמו ארונות ירחיקו אותם.

8. נקו את קורי העכביש והביצים שלו, התרמילים מכילים מאות של עכבישים, לא תרצו להיפגש איתם פתאום ביום בהיר אחד, התרמילים חזקים מאד ולכן יש לפנות אותם לאשפה מחוץ לבית הכי מהר שאפשר.

9. צמחייה המובילה אל הבית היא מקום מסתור מעולה עבור העכבישים, הסירו אותה.

10. מזון פתוח של חיות מחמד מביא חרקים, חרקים מביאים עכבישים- סגרו את האוכל בקופסאות אטומות ומדי יום החליפו להם את המזון, כך שלא תהיה לחרקים סיבה להגיע אליכם ולהביא איתם עכבישים.

11. אם כל זה לא עזר- קראו למדביר.

No Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *