עכברים וחולדות בתל אביב עקב בניית הרכבת הקלה, מה ניתן לעשות?

הבנייה של הרכבת הקלה בתל אביב גוררת עימה המון דברים בניהם את מחסור הבית לחולדות אשר חיות מתחת לפני הקרקע. עבודת התשתית של הרכבת הקלה רק בשנת 2015 לא מותירה ספק לחיות הנמצאות מתחת לאדמה והן צריכות למצוא להן מקום מחייה אחר בין השאר אלו החולדות. כאמור החולדה היא אינה חיה פחדנית כמו העכבר למשל, היא חכמה ואינטליגנטית אשר מזהה פחד, היא לא מהססת בכלום בזמן שהיא רעבה, היא יכולה לצאת במהירות מתוך השירותים ולא בוחלת באמצעים גם כאשר מולה יש טוסיק חשוף.

rat 1

כיוון שהיא מזהה פחד היא תפנה דווקא לאנשים שאין להם יכולת תזוזה מתוך שינה, תינוקות, זקנים, אנשים עם מגבלויות או אנשים שלא זזים מתוך שינה, כשהחולדה רעבה היא תנסה את מזלה גם באדם. נשיכה כזו מביאה לתחלואים רבים, צהבת, חיידקים, וירוסים, פשפשים ומה לא?

בקיצור הדבר אינו נעים, מפגש עם חולד לא ממש מתאים לכולם, בייחוד בחורף בו יוצפו עבודות התשתית ואז לחולדות לא תישאר כל ברירה אלה למצוא מחסה, אפילו בבית שלכם, במיוחד שיש לכם מזון ושאריות מזון שלה אין.

הבעיה מתחילה ברגע בו החולדה הנקבית בהריון, היא מסוגלת להמליט כ-6 פעמים בשנה, כאשר כל הריון לוקח פחות מחודש, בערך 22 ימים. לא תרצו לראות את כל משפחת החולדות אצלכם בבית.

מה ניתן לעשות?

אם אתם לא מעוניינים לקרוא למדביר מוסמך שיוקיע ממכם את התופעה אז אמצו חתול או חמוס, אלו מדבירים ירוקים של ממש, לא מפחדים להתמודד עם המכרסם הטורדני ויחד עם זאת בעלי כושר תפיסה מצוין.

הימנעו מלהשאיר פסולת מול פתח הדלת, או פחים שאשפה עמדה בהם יותר מדי זמן.

סגרו שאריות מזון ושקיות מזון.

נקו את הבית וסביבתו ביסודיות לפחות פעמיים בשבוע.

אטמו את כל החורים והסדקים בקירות הבית, המחסן, המזווה ובכל פינה אשר נראה לכם שיכול לצוץ לו החולד.

מלכודות דבק, מלכודות חשמליות ושאר המלכודות יכולות ליצור לכם סיטואציה לא נעימה, לא נעים לראות חולדה דבוקה ובטח שלא להרים אותה, אך אם אין לכם בעיה עם זה זו גם דרך. רק זכרו שהריח של גופה הוא אינו ריח מרענן במיוחד.

הדברה אלקטרונית שעובדת על תדר שבני האדם אינם שומעים אך מרחיקה את החולדות הרחק מהבית.

חולדות החלו לצוץ מחפירות הרכבת הקלה בבורסה ברמת גן

No Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *